Teraapiad

Hüpnoteraapia

Hüpnoosi on kasutatud juba mitmeid sajandeid inimese alateadliku meele mõjutamiseks. Paljud arvavad siiani, et tegemist on hämara nõidumisega ja inimese tahtevastase kontrollimisega, kuid teraapiline hüpnoos on kõike muud kui kontrolliv. Ärkvel olles on meil üks maailm, magades aga miljoneid maailmu. See lause seletab hästi hüpnoosi olemust. Kliendil kutsutakse tema vabal tahtel esile kunstlik unetaoline seisund, mille kaudu avaneb tal tihtilugu võimalus liikuda ajas ja ruumis nii minevikku kui ka tulevikku.

Hüpnoosi ilu seisneb selles, et inimese keha ei tee vahet, kas ta kujutab seda enda sees ette või juhtub kõik päriselt. Keha tunneb samasuguseid füüsilisi reaktsioone ka ettekujutuses ringi liikudes. Alateadvusel pole vahet, kas inimene teeb seda päriselt või alateadlikult ette kujutades.

Nii võib hüpnoteraapia kaudu olla võimalik minevikutraumade vabastamine, sõltuvuste maha jätmine, enesekindluse suurendamine, sporditulemuste parandamine, hirmude eemaldamine, suhetes korra loomine, armusuhetest üle saamine jne. See kõik juhtub kõigest lamades ja nautides samal ajal sügavat lõõgastust, mis oleks justkui terve sinu keha vallutanud.

Kuidas see toimib?

Meie ajus on erinevad ajulainete sagedused, nagu alfa, beeta, deeta ja delta. Igapäevaselt viibime ärkvel olles enamasti beetalainetes, milles oleme kogu aeg väljast tulevate ohtude suhtes võitlusvalmis. Selle sageduse üks ülesandeid on sind ellu jätta. Sestap on selles keerulises igapäevases seisundis raske mingeid muutusi esile kutsuda. Muutusteks peame liikuma sügavamale. Sinna aga saame liikuda sügava juhendatud lõdvestuse kaudu, mille tulemusena läheme beetalainetest alfalainetesse, kus (erinevatele uuringutele toetudes) on aju muutustele 200 korda vastuvõtlikum. Alfas on inimene pisut aeglustunud ja seetõttu keskendunum ning võimeline pühendama oma mõtted vaid ühele asjale. Alfalainete sagedusel olemine on võrdne kogemusega, kus te olete telekat vaadates või pikalt autoga sõites end justkui ära kaotanud. Sõidu ajal on tähelepanu keskpunktis pika aja jooksul otse vaatamine. Sõites pööratakse kogu tähelepanu juhtimise elementidele, välised stiimulid mängivad vähem rolli. Alguses võib teil olla palju hirmu teid ümbritseva suhtes, näiteks autod ja jalakäijad. Pärast pikemat sõitmist suundub teie tähelepanu juba sellele, mis toimub otse teie ees. Seda võib nimetada alfaseisundiks või alfa „mitte tegelikult siin, mitte tegelikult sellest väljas” faasiks. Alfaseisundis ei häiri klienti enam välised stiimulid ning ta on alles siis võimeline vastu võtma hüpnoterapeudi harjumusi muutvaid sõnumeid. Oluline on märkida, et nagu ka maanteel autoga sõites saab hüpnoosis viibides iseseisvalt kõigele reageerida, näiteks kui mingid tegurid peaksid väliselt stimuleerima. Hüpnoteraapia kohta levinud eksiarvamus on see, et hüpnoosis inimesel puudub reaktsioonivõime ja seetõttu on hüpnoterapeudil tema üle justkui täielik kontroll. Alfaseisundis on klient alati juhiistmel: ta on täielikult reaktsiooni- ja otsustusvõimeline.

Mille vastu see aitab?

Hüpnoosi saab rakendada väga paljude murede korral. Kõige enam tegelen minevikumälestuste muutmisega, hirmudest ja sõltuvustest vabastamisega, depressiooniga ning ärevusega. Kasutan hüpnoosi ühe tööriistana paljudest. Ma ei usu klassikalise hüpnoosi lihtsasse programmeerimisse võlusse, kus inimene tuleb probleemiga ja lükkab kogu vastutuse terapeudile, öeldes: „Pane mulle kood peale!“ Ma ei oska ega soovi nii töötada. Kui me aga lisame teraapiasse kliendi vastutuse ja pereteraapia koos mina‑arengu teooriate käsitlusega, siis võib ühest hüpnoosiseansist olla rohkem kasu kui viiest klassikalisest programmeerimisseansist. Sisuliselt ei ole hüpnoosi võimekusel piire, piirid on meie enda mõistuses. Kui öeldakse, et inimene mõtleb end tihti ise haigeks, siis miks ei võiks ta hüpnoosiga oma alateadlikku meelt tervendada?

Alternatiiv psühholoogile

USAs ja Inglismaal kasutatakse palju psühholoogiale abiks alternatiivina hüpnoosi. Võimalusel pakutakse seda lausa haiglates, kuna hüpnoos on ikkagi tänaseks teaduslikult piisavalt uuritud ja tõestatud teraapiavorm. Hüpnoosiga saame kiirelt selgust tuua inimese elus toimuvate sündmuste osas, isegi kiiremini kui tavalise psühholoogilise vestlusega. Nõustun ka sellega, et kõigile ei sobigi hüpnoos ja mõni inimene vajabki lihtsalt vestlemist ja tuge pikemajaliselt. Hüpnoos on ikkagi üks sadadest teraapiavõimalustest ja ei ole võimalik väita, et see on kuidagi teistest parem. Samas on tulemused üsna kiired ja ka valutumad kui tavalise vestluse puhul.

Kellele ei tohi hüpnoosi teha?

Hüpnoos ei ole mõeldud skisofreenia all kannatavatele inimestele, epilepsiahaigetele ning raskete südameprobleemidega inimestele. Ma ei tee hüpnoosi ka psühhoosihoogude all kannatavatele inimestele. Viimastele saan pakkuda tavaseisundis läbielamisteraapiat. Hüpnoosi võib teha ka rasedatele, kuid liiga emotsionaalseid protsesse lapse huvides läbi ei viida.

Hingamisteraapia

Usud, et hea enesetunde saab ükskõik millises olukorras saavutada hingamisega? 

Ma võin sulle kinnitada, et nii see tõepoolest on. Hingamisteraapia on väga kiire ja lihtne viis vabastada enda sees olevaid blokeeringuid. Lisaks kõigele on see loomulik tegevus, mis ei saa sind kuidagi kahjustada. Ma näen inimeste katkist hingamist iga päev ja mõtlen, kuidas nad veel üldse oma elus toimivad. Iga šokk või trauma on teinud midagi sinu hingamisega. Lisaks on tänapäeva kiire elutempo muutnud meie hingamise pinnapealseks ning katkendlikuks, mis võib hakata häirima keha verevarustust. Halva hingamise tõttu puudub kehas tasakaal ja normaalne hapniku liikumine. Nii kaob meie elujõud ja me hakkame tundma end väsinu ning kurnatuna. Kasutades õiget hingamist olukordades, kus sa tunned end ebamugavalt, annad endale võimaluse laiendada oma mugavuspiire. Sa ei pea seetõttu olema täielikult mugavustsoonist väljas, vaid kõigest nõjatuma ebamugavusele.

Õige hingamine annab võimaluse sinu isiklikuks kasvuks. Hingamisteraapia on alternatiiv hüpnoosile, kuna hingata võib absoluutselt igal pool ja igas olekus. Me viime sinuga läbi ca 40-minutilise hingamisprotsessi, mille eesmärgi paneme koos paika. Intensiivse ja teadliku hingamise tulemusena saad vabastada oma kehast eri emotsioone, traumasid või tundmatuid blokeeringuid. Protsessi tulemus on midagi ilusat. Sa tunned end pärast täiesti lõõgastunult, ülemõtlemine on peatatud ning sa saad lihtsasti lahti lasta kõigest, mis sind varasemalt võis häirida. Pärast hingamist on hea lasta endal lihtsalt olla ning nautida võimsat energiapuhangut ja elujõudu.

Lisaks tavalistele hingamistele on minu käsutuses terve hulk hingamisi, mis on seotud vaimse arengu ning spirituaalsusega. Millist hingamist kellelegi on vaja, seda otsustame vestluse käigus. 

Erinevaid tehnikaid, kuidas hingamisega ennast igapäevaselt tasakaalus hoida, kasutan grupikoolitustel ja häid nippe jagan kaasa ka teraapias. 

Teadliku elu nõustamine

Vahel jõuame me kõik elus puntki, kus ise enam edasi ei oska. Teinekord ei olegi vaja hüpnoosi või muid praktikaid, vaid on vaja lihtsalt rääkida. Paketi „Teadliku elu nõustamine“ mõte on lahti arutada sinu elu probleemid. Ma ei lahenda tagajärgi, vaid leian üles probleemi algsed tekkepõhjused strateegiliste küsimuste abil. Tihti on murede põhjused hoopis kaugel minevikus või seotud hoopis sinu vanavanemate tegevusega, mis on sulle üle kandunud. Mineviku varjud panevad meid justkui paigalseisu, juhatades meid elus tupikusse, kus me hakkame selle olukorraga tegelema. Minu eesmärk on kasutada süsteemset lahendust ning kliendiga koos tulemusteni jõuda. Süsteemset lahendust kasutan „Teadliku elu nõustamise“ põhjana, kuna see meetod toetub kõikidele psühholoogia alustele ja on üks tunnustatuimaid psühhoteraapia võtteid. Me leiame sinus uuesti üles selle otsuse- ja enesekindluse ning tahte tegutseda enda eesmärkide ja õnnelikkuma elu suunas.

Ma kaasan sinu nõustamisse tuhandete inimeste kogemuse, et anda sulle jõudu ja tõuget saamaks selleks, kes sa tegelikult oled. Meie aju on loodud selliseks, et hoida meid turvalise, aga mitte õnnelikuna. Minu eesmärk on muuta suhtumist ellu ja lubama endal nõjatuda vaikselt ebamugavatele olukordadele täiesti teadlikult, et sinu isiksus saaks kasvada ja areneda, jättes hirmud enda selja taha. Mõistmise ja teadlikkuse kasvuga muutuvad üsna pea sinu probleemid mälestusteks ja sa saad võtta 100% vastutuse oma elu eest. Üle ei jää muud, kui seda edaspidi ise looma hakata. 

Selleks, et tulevikus eri olukordadega hakkama saada, annan ma sulle nõustamiselt kaasa vajalikud  hingamisharjutused, millega saad iseseivalt tööd teha. Üsna varsti märkad enda tavapärase mugavustsooni laienemist, kuna nüüd sa oskad ebamugavusi kombata. 

Broneeri aeg siit

Kodulehe tegemine - Vulpes Digital Vulpes Digital